[O1] Nieszczelność tylnego hamulca...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Nieszczelność tylnego hamulca...

    Maicroft dokładnie wszyscy chalaą co mają ty swoje my swoje mam ASz-eta i jestem zadowolony kolega się zapytał wiec dostał odp kazdy w tym kraju moze wyrazic swoja opinię ai od pytań i odpowiedzi jest forum ocp moja opinia ja bym tego nie brał a czy stare kible czy Pd co to ma za znaczenie istotne by sie sprawdzało i nie psuło poro było opini oto co pyta kolega raczej nagannych wiecej jak pozytywnych widze ze forum zaczyna się robić zwykłym targiem z jajkami gdzie tylko wszystcy dra sie jaki maja wspaniały towar a reszta dziadostwo co nie wejde to tylko zamiast odpowiedzi porad pomocy (a od tego jest i takie był cel tego forum) tylko jakieś slowne przepychanki i nie na temam odpowiedzi dajcie sobie na wstrzymnie zapytał to mu odpowiedzieć i tyle jeden powie brać iny nie niech zdecyduje sam
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Nieszczelność tylnego hamulca...

    Otóż dziś prawie się nie zatrzymałem :shock: . Okazało się, że połączenie przewodu metalowego z cylinderkiem hamulcowym (tłoczkiem?) tylnego prawego koła jest nieszczelne (mam bębny) i wyciekło mi 0,3l płynu (pedał wpadł do podłogi). Muszę odstawić auto już jutro do paproków, którzy już raz zepsuli mi samochód (tylko oni mieli czas). Co muszą wymienić? Kupić im cylinderek i przewód, czy tylko jedną z tych rzeczy? Cieknie w okolicach gwintu. Jak ich uczulić na prawidłowe odpowietrzenie układu z ABS?
    PS: awaria zdarzyła sie nagle - jestem uczulony na kontrolę wszelkich plam i żadnej dotychczas pod autem nie było, rozszczelnienie układu stało się nagle... :x
    PS: cylinderek jest szczelny - bęben, szczeki i całe wnętrze bębna są całkowicie suche...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jeśli cylinderek suchy wymień sam przewód. niech tylko dobrze obejrzą gwint i miejsce przylegania w cylinderku.
      abs odpowietrzą po prostu "na przelew"- wszystkie koła :wink:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #4
        Czyli jak mechanik powie, że wystarczy odpowietrzyć tylko jedno koło, to kopnąć go w przysłowiową"dupę" i zapędzić do odpowietrzania wszystkich 4 kół?
        Czy metalowy przewód hamulcowy tylnego koła jest identyczny dla bębnów i dla tarcz?
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          nie wnikałem w jednakowość przewodów, ale sądzę, że sie różnią- choćby dlatego, że inne jest samo umiejscowienie cylinderka i zacisku.
          co do odpowietrzania- jeśli uciekł płyn z całego zbiorniczka to 4 koła odpowietrzaj, jeśli nie - nie koniecznie. ale dla pewności wszystkie
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Przewody hamulcowe się różnią.
            Po odpowietrzeniu układu wskazane jest odpowietrzenie pompy ABS VAG-iem.
            Jeśli całkiem nie osuszyłeś pompy,nie jest to konieczne.
            Na wszelki wypadek:
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              Problem... Obdzwoniłem właśnie warszawskie ASO Skody oraz sklepy niezależne i okazuje się, że nie ma "od reki" przewodu który szukam. W jednym ze sklepów zasugerowano mi kupno rurki miedzianej i dogięcie jej do żądanego kształtu... Godzić się na takie sztukowanie? Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a, ale czy to sprawdzi się w układzie hydraulicznym Octavii?
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                Zamieszczone przez Agamek12
                Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a
                Może do Stara,bo w Kamazie to hyba hamowniki pneumatyczne.

                Zamieszczone przez Agamek12
                czy to sprawdzi się w układzie hydraulicznym Octavii?
                Nie wiem,czy miedź nie jest zbyt miękka.Pod wpływem ciśnienia może pęknąć.Oryginalne przewody hamulcowe są stalowe.
                Zamów w ASO,to na drugi dzień odbierzesz i założysz oryginał.
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez JanuszSz
                  Zamieszczone przez Agamek12
                  Naście lat temu pomagałem kuzynowi w gięciu takich rurek do KAMA3-a
                  Może do Stara,bo w Kamazie to hyba hamowniki pneumatyczne.
                  na 100% KAMA3 ma hamulce pneumatyczne... I do takich dorabiałem rurki... :szeroki_usmiech
                  Mechanik powiedział, że przewód dorobiony z miedzi będzie OK... chyba zaryzykuję, bo auto muszę mieć już dziś zrobione...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    Stary nie martw się, kupuj rurkę i gnij!
                    Większość mechaników ze specjalizacją zawias/hamulce tak robi.
                    Mają przewody róznych długości i z różnymi końcówkami. Gdyby chcieli każdą pierdołę zamawiać w FOCIE czy IC to bym dnia nie starczyło, a tak pochodzi do półki, sprawdza końcówki, dobiera długość, gnie, mocuje tam gdzie trzeba, skręca, odpowietrzz i za 30min auto wyjeżdża sprawne!
                    Tylko po każdej takiej naprawie podłoż im książkę swerwisową pod nos i niech Ci wbiją co robili.
                    Ja bym nie szklił 70pln na cylinderek. Może wczęsniej Ci zerwali gwint w cylinderku (szajsmetal czyli stop aluminum- łatwo "przeciągnąć gwint nawet drążoną śrubą) i dlatego cieknie. Rurka będzie kosztować kilka pln, cylinderek 7 dych, za półtorej stówy opędzisz robotę. Zdrowie - bezcenne.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      I jestem po naprawie. Okazało się, że przyczyną awarii był wygięty odpowietrznik, który (jak powiedział mechanior) "nie trafiał iglicą w odpowiednie miejsce. Przy okazji zerwany został gwint w cylinderku, więc wszystko zostało wymienione...
                      Aha, może niektórzy pamiętają jak pisałem kiedyś, że przy pierwszym dotknięciu hamulca kierownica minimalnie na chwilę "skręca" w jedną ze stron (kilka mm) po czym wraca na pozycję "prosto", auto hamuje idealnie, ale hamulec jest wyjątkowo miękki? Otóż po wymianie cylinderka te objawy ustąpiły... Tak więc przez kilka tysiecy kilometrów jeździłem z uszkodzonym układem hamulcowym, co zostałlo zbagatelizowane przez conajmniej dwóch mechaników, których pytałem w warsztacie o przyczynę i którzy stwierdzali, ze "jak hamuje, to nie ma co ruszać"...

                      Tak się zastanawiam - w jaki sposób odpowietrznik może sie wygiąć :shock: ? Czy może to się zrobić samo, czy też ktoś musi w tym pomóc? I jeśli to zostało uszkodzone przez człowieka, to jakim skór...ynem trzeba być, aby uszkodzoną część zamontować w najważniejszym dla bezpieczeństwa układzie w samochodzie???
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Wygieła się... W czasie jazdy... Nagle i "sama"...
                        Agamek, mechanior doskonale wiedział, że coś było nie tak, mówisz że wcześniej grzebali przy aucie, to wiedzieli czego szukać. A fraszkę-bajkę o odpowietrzniku walnął na odczep się bo myślał że ma przed sobą totalnego laika... , no i oczywiście żeby nie było na niego, że on wcześniej gwint zerwał...
                        Kur...wa, jak może się wygiąć coś o średnicy 6mm lub 8mm, długości ok. 25mm, wkręcone na 3/4 długości w metalową obudowę cylinderka??? Musiałoby młotem fest dostać, i to tak żeby się cylinderek rozleciał, dopiero by stożkowa iglica na miejsce nie trafiała...
                        Poprzedni cylinderek mógł być nieco zapowietrzony - stąd miękki pedał i ściąganie jako efekt nierównomiernego hamowania.

                        A że prorokowałem zerwany gwint który wg. mnie nadal pozostaje główną przyczyną nagłego ubytku płynu - to daj "POMÓGŁ".

                        Pozdro!

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9935
                          • Ford

                          #13
                          Ten mechanik nic mi nigdy wcześniej nie robił przy tylnych hamulcach... Uszkodzenie musiało nastąpić nie za mojej kadencji, być może podczas wymiany przez poprzedniego właściciela płynu w NORAUTO...
                          PS: byłem przy naprawie i widziałem ten odpowietrznik - był wygięty...
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Co do odpowietrzania, to jak plyn zleci tak calkiem z ukladu, a szczegolnie z przednich zaciskow to odpowietrzac trzeba razem z ABSem wszystkie 4 kola. Tez na poczatku probowalem tradycyjnie i efektu nie bylo. Odpowietrzylo sie kilka razy przy pomocy VAGa i dziala jak nalezy :diabelski_usmiech
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            Pracuję...